Natural, Informative And Educative

Natural, Informative And Educative
DIRGAHAYU REPUBLIK INDONESIA YANG KE 75, SEKALI MERDEKA TETAP MERDEKA, MARHABAN YA MUHARRAM. SELAMAT MEMASUKI TAHUN BARU ISLAM 1442 H" Mohon maaf lahir batin

Senin, 21 November 2011

Fenomena Harimau - Garuda / Garuda - Harimau

Share



   Okay, team Harimau Muda akan bertemu lagi dengan team Garuda Muda di final bolasepak, malam ini..Team Harimau Muda mestinya membawa misi mahu mengekalkan kejuaraan yang telah diperolehi di Sukan SEA Laos yang lalu..team Garuda Muda pula mungkin membawa misi membalas dendam untuk match kemarin dan seterusnya mahu merampas “takhta” bolasepak Sukan SEA tahun ini..lagi pula ditempat sendiri..
Apa-apa pun diharap tiadalah insiden-insiden yang tak diingini..harap semuanya berjalan lancar.. hormat-menghormati.. dewasa-mendewasai..dan seangkatan dengannya..
Sedar tak sedar sebenarnya kita ni seperti me”lekat”..ya lah, selalu saja berjumpa, tak kiralah di acara sukan, di tempat kerja, di restoran, di masjid, di mall, dirumah bahkan di Kompasiana..hahaha..:D..
Ada satu rahsia yang saya hanya akan “kongsi/share”kan diKompasiana..syyyeehhh (jangan beritahu yang lain eh)..;)..macam ini,semenjak awal tahun ini,setiap kali saya melihat mbak-mbak tkw sedang melakukan pekerjaan mereka,saya seperti melihat “makcik-makcik” saya sedang melakukan pekerjaan..padahal wajah&pekerjaan “makcik-makcik” saya sangatlah jauh berbeza..(disekitar saya,tkw-tkw yang ada banyak yang seperti 4oan-50an)
Lagi satu, seperti juga tkw, kalau saya terlihat tki-tki, saya seperti melihat “abang” saya..sedangkan “abang” saya sudah lama meninggal.. (tki-tki disekitar saya banyak yang seperti awal 30an)..apa yang dah jadi dengan saya sebenarnya?saya juga tak tahulah..hehe..padahal saya tak ada setitik pun darah dari Indonesia(kalau tak silap lah)..haha..:D..TAPI kalau ada yang kata Malaysia & Indonesia ni seperti adik-kakak/adik-abang/saudara/serumpun, saya mesti jawab “taklah, kita seperti teman je”..haha..walaupun sebenarnya saya benar-benar dapat merasakannya dalam hati..;)..saya dapat merasakan macam ada hubungan “darah”..ehmm..okaylah..sekian....
 (dari Kompasiana)

0 komentar:

Posting Komentar

Silahkan anda berkomentar,namun tetap jaga kesopanan dengan tidak melakukan komentar spam.